Pagina's

Tip

Met een klik op de foto wordt deze vergroot, met 2x klik zelfs bijna paginagroot!

woensdag 12 mei 2010

Outdoor Wednesday



Hosted bij: http://asoutherndaydreamer.blogspot.com/

Een rondje door mijn tuin

Helaas is het weer iets minder op het moment, lekker in de tuin zitten, zit er daarom eventjes niet in. Toch wil ik graag genieten van mijn tuin, even een rondje er door heen lopen dus.

A walk through my garden Unfortunately the weather is not very well at the moment for relaxing in it.



Aan de voorkant, langs het erf doet de Sneeuwbal dit jaar geweldig zijn best, in drie jaar tijd zo hoog geworden dat je ons huis bijna niet meer ziet.

At the front side yard, the Snowball become so high that you can hardly see our house.



Vorig jaar een leeg plekje gespot, plaats voor een extra struik en dan nu , mijn eerste Sering, slechts 1 bloem, maar oh wat mooi.

Last year, I spotted an empty spot, now my first Lilac.



Toen wij destijds ons huis kochten stond dit ongeveer in een soort bos, en dat midden in de polder. Hert eerste jaar was het huis aan de buurt, het tweede jaar de tuin. Met behulp van vele tuinmannen, er stond op een gegeven moment zelf een graafmachine in de tuin, orde in de wildernis gebracht. Doordat er veel te veel stond, lieten vele bomen niets meer van hun pracht zien, het was gewoon een kwestie van overleven geworden. Nu alles een beetje meer de ruimte heeft gekregen zagen we een heuse kastanjeboom in de hoek. Vorig jaar voor het eerst in bloei, dit jaar is het opnieuw genieten.

At the beginning our garden looked like a kind of forest, With the help of many gardeners, there was at one time himself a big digger in tour garden, put order in the wilderness. Because there was too many trees, they don’t show their beauty, it was just a matter of survival for them. Now everything has been given more space, we saw a real chestnut tree in the corner. Last year for the first time in bloom, enjoy it again this year.



Doordat onze tuin jaren in duisternis had doorgebracht was er geen bloem in te bekennen. Waarschijnlijk een erfenis van een van de vorige bewoners, weet niet exact was voor plant dit is, midden op het pad naar de voordeur, maar te mooi om zomaar te verwijderen.

Because our garden had spent years in darkness there was no flower in sight. Probably a legacy of one of the previous tenants, I don’t know the name of this plant, is in the middle of the path to the front door, but too good to remove it.



Zittend onder de Blauwe Regen is het heerlijk genieten van de geur, jammer dat alles maar een paar weken bloeit.

Sitting under the Wisteria enjoying the smell.



De buitenrand van onze tuin moet eigenlijk door de gemeente onderhouden worden, dit gebeurd niet, wat nu resulteert in een geweldig bloemetje. Ik heb een beetje het idee dat het een brandnetel is, maar hoe kan zo’n nare plant nu zulke mooie bloemetjes geven?

The outer edge of our garden should really be maintained by the municipality, this does not happen, which is now resulting in a great flower. I have an idea, it is a nettle, but how can such a nasty plant give such beautiful flowers?



Niet echt meer onze tuin, aan de overkant van de dijk, het weitje voor onze pony’s, voor het eerst dit jaar met Fluitenkruid. De koningin onder het onkruid.

Not really our garden, the meadow for our ponies, for the first time this year Cow Parsley; the queen of weeds.

20 opmerkingen:

  1. Als het dan eerst is droog ging worden....met zon, veel zon, zodat de temperatuur weer lekker oploopt. Aan de natuur kun je zien dat het lente is, maar voor mij voelt het als herfst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waaaaaaaaaaauw!!!! was het toch maar zonnig he, al die zoete geuren opsnuiven!!!!!!!
    Heerlijk!

    groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ondanks het sombere weer heb je wel prachtige foto's gemaakt! Wij hebben ook zo'n sneeuwbal in de tuin en ik vindt die zoooo mooi, ze zaten bijna 15 jaar geleden ook in mijn bruidsboeket en het is echt 1 van mn favorieten! Maar ja met dit weer..zullen ze het niet lang volhouden denk ik!
    En dat fluitekruid is ook zoo mooi he!
    Maar er zit niets anders op dan genieten van achter het raam, want het weer is nix vandaag!
    fijne dag, lieve groet Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een ontzettend mooie tuin! Die sering is mijn favoriet.
    Bedankt dat ik even een rondje door je tuin mocht maken ; )
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie plekjes en veel ruimte.
    Heerlijk.
    Nu wachten op de zon zodat je er nog meer van kunt genieten.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Woooh wat een prachtige tuin hebben jullie! Ik hoop dat je er maar veel in mag zitten deze zomer. Lekker dat de pony's zo dicht bij huis staan.
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb genoten ven je mooie "kiekjes".Die blauwe regen vindt ik ook mooi, wij hebben een bruidssluier, maar groeien dat die doen, moet je wekelijks bij knippen. Zit er over te denken om er een andere in te planten.

    Fijne dag groet Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gewoon schitterend die frisse groen. Met vriendelijke groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heb genoten van je rondje door de tuin. Hier bloeit de blauwe regen ook zo mooi, maar jammer dat we er niet echt onder kunnen zitten [met dit weer], want hij ruikt zo lekker.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is de sneeuwbal prachtig.
    Ik had er vorig jaar ook eentje gekocht maar dacht dat hij de winter niet overleefd had en afgelopen zondag,jiepie,zag ik dat hij toch een beetje aan het uitlopen was,wil heel laat als ik zo naar jouw foto’s kijk maar goed het begin is er en wat een prachtige tuin hebben jullie en groot ook.

    fijne dag verder al ziet het er niet lekker uit buiten,regen,fris,brrr,gr inka

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Claudia...wat heb jij een prachtige tuin! Echt heel fraai en wat staat alles lekker in bloei!!!
    Lekker genieten van dit prachtige `landgoed`...

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er allemaal prachtig uit.
    Nu het mooie weer nog.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldige tuin !!

    Mooi hoor al dat groen...echt genieten dit !!!

    Fijne gezellige vrolijke avond lieve groetjes Ria..................

    BeantwoordenVerwijderen
  14. super foto's van een prachtige tuin.
    Groetjes en een fijn weekend Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijke foto's Claudia...als tuinfreak kun je mij hier echt blij mee maken!

    Voor het bewerken van mijn foto's gebruik ik Picasa 3 en Windows Live Writer. In Picasa kun je foto's bewerken (bijsnijden, zachte focus etc.) en mijn posten maak ik in Windows Live Writer. De afbeeldingen die ik in Picasa 3 heb bewerkt, kan ik vanuit Windows Live Writer ophalen. In Windows Live Writer kun je ook nog een aantal bewerkingen uitvoeren...formaat, reflectie (dat is de weerspiegeling onder foto's), bijsnijden, watermerk etc. Als je de post klaar hebt, kun je het verzenden naar je blog en vandaar uit publiceren. Ga het maar eens uitproberen! Voor vragen....je weet me te vinden (al weet ik niet alles hoor)!

    Succes en een lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. What a lovely garden! Great photos.

    ~ Tracy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige tuin met prachtige planten en bloemen!!! Genieten bij jou zeg.
    Groetjes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het weer is inderdaad nog niks, maar daardoor is alles wel mooi in de bloei en daar kan ik ook wel weer van genieten. Nog even volhouden en dan komt het zonnetje weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De plant met paarse bloem is een boshyacint en ze kunnen zich spontaan gaan vermeerderen. Doen het ook goed als bosje bloemen in huis.
    De witte is een dovenetel.
    Prachtige foto's!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat leuk om te horen welke bloemen ik om me heen heb. Dank je wel Anoniem!

    Vorige week woensdag zag ik de paarse bloemen ook in een witte variant op de markt (welke nu uiteraard bij mij in een vaasje staan te pronken). De verkoper meldde dat dit familie was van de blauwe druifjes, hij had het mooi mis dus!

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen