Pagina's

Tip

Met een klik op de foto wordt deze vergroot, met 2x klik zelfs bijna paginagroot!

dinsdag 18 mei 2010

Aspergetijd



Het is weer aspergetijd, heerlijk smullen. Vorige week op de traditionele manier met ham en eieren gegeten, deze week met zalm. De meiden houden er niet echt van, ze moeten van mij toch twee stuks eten om zo aan de smaak te wennen. Meer hoeft niet want des te meer blijft er voor ons over.

Quote van mijn jongste dochter: “Jammer dat ik asperges niet lekker vind, maar je dekt de tafel altijd zo mooi dus eet ik het maar.” Waar mooi serviesgoed al niet tot kan leiden!

19 opmerkingen:

  1. Goed van je om ze toch een beetje te laten eten, ik at vroeger niets omdat mijn moeder niets luste en rare gezichten trok bij alles wat de boer niet kon.. daar heb ik nu nog last van ook al eet ik al veel en veel meer!
    Enne dat is wel leuk om te horen zeg dat dat een motivatie is!!!!!
    Geniet van je dag, Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij wonen al een aantal jaar in het zuiden en je hebt hier volop asperges. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ze nog nooit heb gegeten. Toch maar eens snel gaan proberen!
    Onze kids zullen ook wel een raar gezicht trekken maar ook zij moeten alles proberen van ons, al is het maar 2 happen.
    Groeten, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Claudia, ik vind asperges ook heerlijk. Wat een prachtig compliment van je dochter ze toch te eten omdat je zo'n zorg aan het tafeldekken besteedt. Ik dek de tafel ook iedere dag met zorg en heb dan ook altijd het idee dat het eten dan nog lekkerder smaakt hihi. Je heb mooie foto's van je servies gemaakt.
    Fijne dag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik eet eigelijk nooit asperges, ben er zelf niet zo dol op.
    Mijn dochter wil altijd een met de kaarsjes aan.
    En als dat helpt om ze aan het eten te krijgen.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O heerlijk asperges alleen dat schoonmaken van die dingen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmmm, jammie asperges wij koken er soep van lekker met stokbrood en kruiden boter.
    Sla altijd wat extra in en doe ze dan in de vriezer, zo heb je er later nog wat aan.

    groetjes Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hmm, asperges én dan nog in zulke prachtige borden! Groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi,
    Wij hebben dit seizoen al 3x asperges op, maar het is inderdaad extra gezellig als de kids het ook lekker vinden.Die van ons vinden ze heerlijk, maar ook door de extra sfeer, net als bij jou;
    wijntje, kaarsje, mooi servies, gezellig muziekje, gezellige bloemen, enz.
    Zo smaakt alles lekkerder.
    Groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik houd niet zo van asperges. Maar het idee en de gedachte van je dochter, "van je mooie gedekte tafel", vind ik geweldig! Dat doet een moederhart toch smelten.

    Geniet er van!

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Claudia,mooi servies,eerlijk gezegd eten wij nooit asperges,we vinden ze niet echt lekker.

    Ik ben nog niet toegekomen om je verassing naar je toe te zenden maar ben het niet vergeten,hóór.

    Dank je wel voor je lieve reactie’s.

    Hele fijne middag,meis,gr van mij ink

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oooooooh maar dát vindt ik lief van haar!!! Ze waardeert je moeite dus enorm!
    Hier in de dorpen wordt ook alweer druk gestoken in de vroege ochtend, en met mooi weer ook nog keer 'savonds. Asperges koop ik alleen geschild;)....en in een salade zijn ze ook lekker!!!!
    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kom uit Friesland, maar asperges lust ik ook wel, njammie! Mooi servies heb je, daar zou ik spontaan ook van gaan eten.
    Groetjes Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik lust het wel, maar ik maak het eigenlijk nooit klaar! Ik ben ook erg benieuwd wat mijn dochters er van zouden vinden...de jongste vind al snel iets niet lekker! Leuk...jouw dochter die van jouw mooi gedekte tafel toch graag wil eten!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. MMMMMMMM heerlijk. En helemaal niet ingewikkels hoor, koop ze voortaan GESCHILD en wel bij de boer. Huisvrouw zijn is tegenwoordig een makkie (pff)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt prachtig servies goed zeg....
    Helemaal in stijl........Oh ik ben er zo dol op.... mijn kids ook niet en dat is dubbel smullen idd voor ons dus ook......
    Ga je volgen hoor, dat deed ik nog niet zie ik....maar vanaf nu dus lekker wel....
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een geweldig asperge servies heb je !!!!!

    Lieve groetjes Ria............

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig dat speciale asperge servies. Wij hebben vorige week voor de tweede keer in ons leven asperges gegeten. Heerlijk vond ik het.
    Fijne avond, groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  18. O, ik ben er ook zo dol op, maar mijn beide mannen niet. Ze lusten verder alles, dus ik mag niet klagen. Ik eet ze altijd een paar keer bij mijn moeder. Gelukkig woont ze nu lekker in de buurt. Ik ga me dan ook af en toe even te buiten. Nu we het er over hebben.... ik moet nog gauw even een keertje afspreken..
    Wat een ontzettend lieve reactie van je dochter. Zo zie je maar, onze inspanningen om de boel een beetje aan te kleden worden echt wel gewaardeerd.

    Liefs Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige reactie !
    Groet van ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen