Pagina's

Tip

Met een klik op de foto wordt deze vergroot, met 2x klik zelfs bijna paginagroot!

donderdag 20 mei 2010

Zomaar een kastje?



Zomaar een kastje bij ons in de gang.

Zomaar een kastje? Nee…

Het kastje is ettelijke jaartjes geleden door de opa van mijn man bij het grof vuil vandaan gehaald, ja dat bestond toen nog en stond zomaar langs de kant van de weg. Jarenlang heeft het bij mijn schoonouders is huis gestaan maar met onze verhuizing naar ons boerderijtje mochten wij het hebben.

Zomaar een kastje? Nee…

Op het kastje staat de oude telefoon van mijn opa, de laatste jaren was hij behoorlijk de weg kwijt, wist zelfs niet dat zijn eigen zoon overleden was.


Zomaar een kastje? Nee…

Het zilveren theeservies, van mijn oma gekregen, staat er mooi op te pronken, aangevuld met diverse zilveren lepels van de oma van mijn man.

Zomaar een kastje? Nee…

Bovenop staat een vaasje. Het vaasje waar mijn moeder een roos uit het rouwboeket van mijn vader in bewaarde.


Herinneringen aan ouders, opa’s en oma’s het mooiste wat er bestaat.

Zomaar een kastje? Nee, voor ons duidelijk niet!


19 opmerkingen:

  1. Mooi verhaal hier hou ik van!!!!! En tja het grofvuil.. ik deed dat vroeger zelf ook nog weleens vond echt van alles zelfs hele nieuwe wasemkap in doos (tjing doorverkopen), later gooide ik dan weer van alles bij het grofvuil en nu.. zie ik eigenlijk nooit grofvuil.....
    Mooie herinneringen.
    Enne fijne pinksterdagen alvast ga je wat doen?
    Groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooooo Claudia....wat een mooi verhaal achter dat kastje!!!!! Die gaat never en nooit niet meer de deur uit kan ik me zo voorstellen...wat een geluk dat het ook nog een keileuk kastje is ;)

    Geniet van de zon!

    groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi kastje en met zoveel mooie herinneringen! En die telefoon...prachtig!
    Geniet van al je dierbare stukken, zo zijn de mensen die je lief zijn toch nog een beetje bij je!
    Fijne dag, lieve groet Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij het grofvuil? Zo'n mooi kastje, wauw!! Ik vind het een prachtig kastje met een heleboel verhalen en herinneringen.... prachtig!! Mooi om met die spulletjes vol herinneringen bezig te zijn!! Heb ik zondag gedaan, een doos met antieke spulletjes geleegd. Veel van oma, maar ook veel van mijn moeder gekregen, met verhalen erbij. Mijn zoon die van alles wilde weten.....

    Een hele fijn dag vandaag, het zonnetje schijnt heerlijk!!

    Groetjes, Colie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi, Het is inderdaad niet zo maar een kastje.... het is echt een super mooie kast ! Bomvol met herinneringen van je ouders en grootouders. Zoiets moet je wel koesteren.Groetje Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O zo heerlijk al die herinneringen.
    En het is allemaal prachtig om te zien.

    Liefs Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig kastje Claudia!

    Zoiets zal je nu niet meer aan de straat vinden.
    Een mooi verhaal heeft het kastje gekregen, dat maakt het nog zoveel waardevoller!

    Geniet maar van deze mooie spulletjes en koester je herinneringen aan deze dierbare mensen.

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kan me voorstellen dat het je dierbaar is, mooie kast trouwens helemaal mijn smaak.

    Zonnige dag nog hoor, gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een kast vol herinneringen.......Claudia,
    .........mooi ........koester ze...en hou ze vast lieverd..........

    Fijne dag Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een herinnering aan vele lieve mensen, mooi hoor Claudia.

    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig kastje Claudia, vol met dierbare herinneringen.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel lief, hoe je kastje combineert met dierbare herinneringen. Groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie kast en al die herinneringen maakt het nog veel mooier! Bijzonder hoor!

    Een fijn Pinksterweekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ongeloofelijk dat de mensen dat vroeger zo maar wegdeden he. Het is een schitterend kastje, en jij hebt het nog mooier gemaakt met al die prachtige herinneringen. Ik krijg in ieder geval kippenvel bij het lezen van het verhaal over jou kastje.
    Lieve groet van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hele mooie kast Claudia en zeker ééntje met heel veel geestelijke inhoud waar je alle dagen van kan genieten!!!

    Liefs Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi, en voor jou een kastje met dierbare herinneringen!
    Ik las net ook je berichtje over je overleden moeder, wat verdrietig...
    En wat een moeilijke tijd voor je, om je ouders al op zo'n jongen leeftijd te moeten missen! Ik hoop dat je met mooie en dierbare herinneringen aan hun mag terug denken.
    Lieve groet, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi kastje met prachtige inhoud.
    Wees er maar zuinig op.
    Groetjes en fijne dagen Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het kastje, de herinneringen en het verhaal is mooi.
    Dus alles bijelkaar iets om voor altijd te bewaren.
    Ik heb zelf ook zo'n mooi herinneringshoekje, maar het kastje dat eronder staat heb ik over gehouden van de scheiding van een ander. Dus nee, het kastje is qua sentiment niet zo mooi, maar verder ben ik er wel erg blij mee.
    Groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve Claudia,
    Juist die persoonlijke herinneringen maken mooie spulletjes prachtig!
    Fijn pinksterweekend!
    Lieve groet, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen