Pagina's

Tip

Met een klik op de foto wordt deze vergroot, met 2x klik zelfs bijna paginagroot!

maandag 3 mei 2010

Aardappelmand



Van het land naar mijn mand.


Alweer enige tijd geleden heb ik bij Ria van It’s me in haar webwinkel een aardappelmand gekocht. Hij heeft een leuk plaatsje bij ons in de keuken gekregen. De volgende anekdote schoot laatst even daar mij heen:

Een voetbalteam van ons boerenland moest een uitwedstrijd spelen tegen een team uit de grote stad. Vol geloei werden zij ontvangen: “Boeren, boeren, mest, het stinkt hier…”

Trots vertelden onze jongens: “Ach jongens zonder ons hadden jullie ook geen aardappelen.”, waarop de “stadse jongens” antwoorden: “Dan eten we toch gewoon patat!”

15 opmerkingen:

  1. Ha ha...een leuk verhaal en wat een mooie aardappelmand!

    Een fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, ik zie het gebeuren helemaal voor me!
    Groetjes, Josette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hij is leuk...die mand en die anekdote..bedankt voor je commentaar op mijn ontmoeting met de hooglander, ik kon alleen wel lezen maar die koe niet..het was zelfs een stier en van 25 meter had hij nog nooit gehoord...heb gerend voor mijn leven

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk die mand! En je verhaal is ook heerlijk, lachen hoor!
    Duidelijk stadse fratsen lijkt mij haha!
    fijne dag, lieve groet Erna
    ps regent het bij jullie ook zo..brrrr geen goed begin van de vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie fotocollage over de aardappel! En het verhaal van de boeren en stadse jongens...geweldig toch?!

    Erg mooi ook je aardappelmand.

    Fijne week,
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 'n mooi verhaal van flakkeese land en een geweldige aardappel mand.
    Groetjes van de andere kant van 't eiland ;-)
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super-mand!! Ga meteen even bij Ria kijken...
    En dat verhaal; ge-wel-dig!!
    Fijne dag verder...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha,dat doet me denken aan een keer dat ik spinazie stond te wassen en een vriendje van mijn zoon vroeg wat dat was..spinazie zei ik,,Hij,spinazie dat zit toch in een blok...(bevroren dus)
    ene ben zelf ook een echte stadse maar dit heeft meer met de moeder te maken sorry ...hihi
    groetjes Kari

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig verhaal. En je mand is heel erg leuk.
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie mand, heel toevallig heb ik vanochtend even bij Ria in de winkel gekeken en zag hem staan ;)

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahhahah ehhhhhhh blond????????
    Maarre hij is mooi je mand, ik hou van riet.
    Balen van dit vreselijke weer he, tis koud ook en de kids hebben vakantie. Die van mij wordt er niet vrolijker op..grr
    Wens je een fijne week,
    Groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk verhaal Claudia en wat een prachtige aardappelmand heb je gekocht.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauwww !! zo maar reclame maken voor mij !! je bent een schat !!

    Mooie fotocollage heb je er van gemaakt!!

    Leuk verhaal..durf het bijna niet te vragen..is het nog gelukt met de vakre??

    Lieve groetjes fijne dag Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Claudia, Bedankt voor de leuke reactie.
    Prachtig, die aardappelmand, ik kon ze wel, maar dan zonder tekst.
    Je hebt trouwens een hele leuke webwinkel,met geweldige spullen. Tot volgs.
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is wel een hele goeie.
    Sommige mensen weten niet eens wat ze eten.
    Mooie mand trouwens.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen