Pagina's

Tip

Met een klik op de foto wordt deze vergroot, met 2x klik zelfs bijna paginagroot!

vrijdag 30 april 2010

Maxima Koningin?



Ze kwam

Zomaar een mooie, lange, slanke vrouw die haar donkere haar blond verfde. Ze woonde sinds een paar jaar in New York nadat zij haar studie in haar thuisbasis Argentinië met goed gevolg had afgerond. Zomaar een mooie, slanke, blonde vrouw die werkzaam was voor een vestiging van een groot bankkantoor. Zomaar een vrouw waarvan er zo vele zijn. Maar deze vrouw had ambities, grote ambities en ze kwam.

Ze zag

Zomaar een mooie, blonde, slanke vrouw zag een oranjeharige man. En hij deed zijn naam oprecht eer aan want hij was een prins, een prins van Oranje. Inmiddels had zij door haar voornamelijk zakelijke contacten een groot netwerk om zich heen gebouwd. Ze was naarstig op zoek naar iemand die haar in contact kon brengen met deze oranjeharige man, een echte prins, de prins van Oranje. Deze vrouw vond iemand en ze zag.

Ze overwon

Zomaar een mooie, blonde, slanke vrouw uit New York zonder traceerbare fouten in haar verleden. Hoe moeilijk kon het zijn. Contact met de tot nog toe voor haar onbekende man was gemakkelijk gelegd en de tweede stap van haar plan was gelukt. Om een echte relatie met deze man te kunnen opbouwen moest ze toch wel wat meer uit de kast halen. In adellijke kringen werd er toch wel iets meer van je gevraagd. Goed contact met de moeder van deze oranjeharige prins, een echte koningin, moeilijk kon het zijn. En ook deze visie slaagde, ze overwon.

Het leek wel een sprookje, de bruiloftsdag van de mooie, blonde, slanke vrouw en haar oranjeharige droomprins. Ze won nu ook de harten van zijn volk en ze overwon.

De volgende stap in haar zorgvuldig uitgestippelde plan was haar positie helemaal zeker te stellen. Hoe kon dit beter dan met het krijgen van een echt prinsje of prinsesje. Deze stap verliep helaas iets minder makkelijk dan de voorgaande. Dit was iets waar ze met haar geraffineerde streken toch geen invloed op kon uitoefenen. Hier was ze toch echt afhankelijk van iets waarop zij geen invloed had. Maar het geluk was aan haar zijde. Het duurde even maar uiteindelijk werd het grote nieuws bekend gemaakt. Een troonopvolg(st)er werd verwacht. En ook deze stap was gelukt, ze overwon.
Volgens de etiquette moest er nog een tweede troonopvolg(st)er door haar aan de prins geschonken worden maar de druk lag nu toch wel iets lager. Ze hoefde zich iets minder zorgen te maken en een tweede prinsesje werd snel na haar zusje geboren. Met drie prinsesjes had zij haar toekomst financieel toch wel zeker gesteld. Wat kon haar nu nog gebeuren. Ze overwon opnieuw.

Is er nog meer winst te behalen voor zomaar een mooie, slanke, blonde vrouw uit New York? Zijn moeder, de koningin, wist het antwoord en wilde haar graag belonen voor de verleende diensten. Wat is er mooier dan de titel koningin? Zomaar een mooie, blonde, slanke vrouw uit New York werd koningin. En ook deze keer, overwon ze opnieuw.

Ze kwam, ze zag en ze overwon en ze overwon en ze overwon en ze overwon en ze overwon.

13 opmerkingen:

  1. ja ja, die Maxima.
    Ik wens je een hele gezellige koninginnedag.
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We hadden het veel slechter kunnen treffen...ja, ik heb wel een zwak voor haar!

    Veel plezier vandaag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen Claudia,
    Denk je dat het echt een uitgestippeld plan was? Tja ik weet het niet, ik vind haar leuk. Alhoewel ik niet zoveel met het Koningshuis heb, heb ik er ook niets op tegen.
    Wat ik wel zeker weet is dat deze dag een hele hoop mensen teleurgaat stellen, sneu sneu sneu.
    Ga jij nog wat doen?
    Groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Claudia,

    Wat een mooi stukje heb je geschreven over onze toekomstige koningin. Wanneer zou het gaan gebeuren!!
    Ik heb haar één keer een hand mogen schudden toen ze op tournee was door Nederland. Ik stond vooraan op de grote markt en zij schudde me heel spontaan de handen!!
    Wat een sprankelende persoonlijkheid!

    Ik wens je een hele fijne koninginnedag toe!!

    Groetjes
    Almay

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik weet het niet... of het uitgestippeld was, of niet. Ik heb niks met het koningshuis, maar ik kan niet zeggen dat ik maxima niks vind. Ik vind haar toch wel de sympathiekste van het hele stel.
    maar goed, ik wens je een fijne koninginnedag toe,
    groetjes jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maxima is een schatje............zo lief !!

    Een hele fijne koninginnenedag Claudia !

    Lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tsja en als ruil voor al je inspanningen mag je op 30 april ergens in Nederland gaan koekhappen of spijkerpoepen :o) Lijkt me nog de grootste uitdaging haha
    Fijne dag Claudia
    (leuk stuk wat je hebt geschreven, excuus ik ben een beetje melig vandaag)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voorlopig denk ik niet dat Máxima koningin wordt, ik denk dat Beatrix wacht tot haar vader Jorge Zorreguieta is overleden, deze smet is té groot voor Beatrix. Hij kan nog vervolgd worden en daar houdt Beatrix de perfectionist niet van, dan heeft ze dat liever in haar regeerperiode dan dat dat gebeurt in die van Alex. Nee dat gaat helemaal geregisseerd worden en het juiste tijdstip bepaalt zij. Ondertussen geniet ik van het koningshuis; ik hou d'r van en volg het graag. Als klein meisje had ik al een plakboek van Diana en de Oranjes! Hoort bij mijn fascinatie voor kastelen enzo denk ik. Maar zou Max het écht zo hebben gepland? Of heeft Bernhard hier toch de hand in gehad?! Leuke post, iets om over na te denken terwijl ik zo weer voor de tv ga zitten!

    Fijne Koninginnedag Claudia!
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt een leuk verhaaltje geschreven, onze oudste dochter die is ook zo gesteld op Maxima.
    Fijna dag nog. Gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je dat leuk geschreven!
    Ik vindt Maxima een superwomen hoor! Ze heeft het toch maar mooi allemaal gedaan, en hoe!
    We komen net terug uit WEmeldinge, helaas heb ik haar vanwege de trenge veilidheidsmaatregelen niet heel goed kunnen zien maar ze was er!
    Ik heb wat foto's op mijn blog gezet!
    Nog een fijne dag! lieve groet Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van mij mag ze Koningin worden hoor, ik vind het een prachtvrouw en hou van het Koningshuis. Ik denk trouwens dat ze oprecht van elkaar houden.
    Fijne Koninginnedag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik weet het allemaal niet zo goed. Is het echt of niet. Ik zou in elk geval niet met haar willen ruilen.
    Je hebt wel een mooi stukje geschreven.
    Fijn weekend Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tja, je hebt er een sprookjesachtig verhaal van gemaakt. De realiteit is schrijnender. Poppetjes aan een touwtje die jaarlijks koek mogen happen in een glazen theater met een zaal vol recensenten. Sommige mensen gun je een beter leven.
    Fijne dag nog en lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen