Pagina's

Tip

Met een klik op de foto wordt deze vergroot, met 2x klik zelfs bijna paginagroot!

woensdag 28 april 2010

Battenoord




Battenoord is een gehucht in de gemeente Middelharnis en ligt aan de dijk met het Grevelingenmeer. Het is op de route die ik graag rijd om even lekker helemaal tot rust te komen, zo feeëriek is het er. Ook gisteren lag Battenoord op mijn pad. Helemaal aan het einde of aan het begin, het is maar hoe je het bekijkt ligt een sprookjeshuisje. Enkele jaren geleden nog bewoond maar nu in verre gaande staat van verval. Mijn blik wordt altijd naar dit huisje getrokken, beelden van vroeger zonder elektriciteit, op de hand gewassen wasgoed wapperend in de wind…

Gisteren heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben de dijk afgewandeld om het huisje vast te leggen voordat het te laat is. Onder het gekwetter van vogels heb ik een rondje om het huisje heengelopen, de sfeer opgesnoven en mooie foto’s kunnen maken.





14 opmerkingen:

  1. Ik ken het plekje, wat een mooie collage's heb je ervan gemaakt! Ik ben blij dat ik op dit mooie eiland woon, en geniet ook van de pracht van alles hier (ook de tulpen)!
    groetjes,
    Wilmi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zonde....niets voor jou, dit huisje? Het is de categorie " bouwval gezocht" maar er is ook wel iets heel moois van te maken!

    Nog een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. aha,zeker een sprookjes huisje,ik houd wel van dit soort huisjes.
    Heerlijk,lekker romantisch.

    Mooie foto’s heb je genomen en een mooie collage van gemaakt,schitterend.

    lieve gr van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie omgeving zeg........schattig bouwvallig huisje..............leuk leuk !!

    fijne gezellige avond !!

    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, het is een prachtige omgeving. Inderdaad jammer van het huisje, het is echt een nostalgisch plaatje.
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh ik zou die deur wel willen hebben zeg, mooi die kleur en dat afgebladderde, leuke post om te delen!!!
    Groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ligt dat huisje daar prachtig. Zonde dat er niemand in woont, zeg! Prachtige foto's heb je gemaakt, ook die met de blauwe druifjes erop!! Plaatje...

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt er weer hele mooie foto's van gemaakt, heerlijk om daar te fietsen zeg.
    Gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Claudia, wat leuk wat leuk.. en ik heb het nog nooit gezien, of is het me nooit opgevallen. Maar dat kan ik me niet voorstellen.(Is het toevallig niet te koop ;)

    Alvast een heel fijn weekend!

    Groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohh wat zonde dat dit zo vervallen raakt, dit moet toch weer in ere hersteld worden !!
    zal wel op den duur tegen de vlakte gaan zeker, jammer, want het is echt een droomhuisje, je kan er zoiets leuks van maken
    mooie collage heb je ervan gemaakt!
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi,

    Ik woon ook op het eiland maar ik kan niet zo gauw bedenken waar het is. Het ziet er mooi uit.
    Heerlijk die ruimte en het vlakke.

    Groetjes uit sommelsdijk

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Edith,

    Ik weet niet hoe ik je anders kan bereiken, daarom maar even op deze manier, wie weet kom je nog eens langs.

    Mocht je Battenoord eens in het echt willen bekijken, eerst richting Nieuwe Tonge en daarna rijd je door naar Battenoord (ook eventueel op de fiets te doen).

    Het witte huisje ligt ter hoogte van het haventje, maar Battenoord is zo klein dat je het bijna niet kunt missen.

    Groeten,
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey meis, ik heb tot voor twee jaar op Flakkee gewoond, heb ook nog wat mooie fotootjes van Battenoord. Ga es even op mijn gemakje je blog bekijken. Nu wel stilletjes zeker daar...
    groetjes vanuit 'De Warme Stal' in Poortvliet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Robin uit Herkingen Goeree Overflakkee28 maart 2011 om 17:29

    Dat is inderdaad een leuk huisje mooie ligging ook! staat te koop voor €450.000 met 2Ha grond erbij(veel te duur) maar ik zou het zo willen overnemen maar die 2Ha mogen ze dan houden hoor:p
    Mooie collage trouwens

    BeantwoordenVerwijderen