Pagina's

Tip

Met een klik op de foto wordt deze vergroot, met 2x klik zelfs bijna paginagroot!

maandag 26 april 2010

Bollenvelden



In deze tijd van het jaar, alweer 9 jaar geleden besloten wij om ons op Flakee te vestigen. Bij het bezichtigen van het eerste huis was het meteen raak maar op advies van mij vader hebben we nog een huis bekeken. Nog nooit zo’n smerig en vies huis gezien maar de achtertuin grensde aan bollenvelden, wat een kleurspektakel. Ik was altijd in de overtuiging dat de bollenvelden zich in het Westland bevonden maar hier op Flakkee kunnen ze er ook wat van, ieder jaar opnieuw een feestje. Aangezien mijn dochter in deze periode jarig is vergaapt ook ons bezoek (uiteraard met meegebrachte fototoestellen) zich ieder jaar weer aan deze kleurenpracht. En ik…na negen jaar raak ik eraan gewend, een verwende dame dus. Toch wil ik jullie wel nog even laten genieten van de bollen. Om mezelf een beetje tegemoet te komen heb ik hier mijn lievelingskleur, roze, uitgekozen.

24 opmerkingen:

  1. ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Lijkt me geweldig om zo'n uitzicht te hebben.

    Fijne dag!

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En welk huis hebben jullie uiteindelijk gekocht??

    Prachtig hoor!! Echt een feest om te zien!

    Zoiets zie je in Limburg niet!!

    Fijne week, groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Maar ook hier in Noord Holland dus om mij heen, volop bollenvelden. Ik verdiende als puber een centje 's zomers op t veld (koppen) of in de schuur( bollen pellen)Dat was toen hét middel om wat te verdienen voor de kermis of vakantie. Ik weet niet of t nog steeds zo is. Maar genieten is het wel om er naar te kijken zodra je het dorp of in mijn geval t park afrijd. Mijn ouders hebben nu Belgisch/Duitse vrienden over en zijn vandaag een rondje doen in de Noordkop (Anna Paulowna, Breezand, Den Helder die kant) om de velden te bekijken. Zij vinden het fantastisch terwijl het voor ons inderdaad zo gewoon is!
    Ik geniet ook van jouw foto's hoor Claudia ze zijn prachtig en ook in mijn lievelingskleur :)

    Fijne week,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  5. WAUW!!!! Dat is me nog eens een uitzicht!!!! Ik kan me voorstellen dat je bezoek zich met fototoestellen naar buiten snellen om een kiek te maken!!!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja... wat een lust he! Ik vind de velden met ijsbloemetjes ook altijd zo mooi. Zal binnenkort ook weer eens een "rondje" bollenvelden gaan doen.
    Fijne dag, groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig al die mooie bloemen, kan me voorstellen dat het bezoek een camera meeneemt hihi en ze slaan de verjaardag van dochterlief vast ook geen enkel jaar over :-)
    die boodschappen lijstjes kan je idd daar halen, maar die zijn nieuw en in rood/wit, en in rood heb ik eigenlijk niks
    maar bedankt voor de tip !
    Groetjes yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Claudia,

    Dat is prachtig wonen zo aan de bollenvelden. Ik heb gisteren in de buurt van Hillegom, de Zilk en Vogelenzang. Echt heel fraai!

    Fijne en zonnige dag en nog proficiat met je dochter!

    Groetjes
    Almay

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja die bollenstreek lijkt me ook mooi. En zo heeft iedere streek zijn eigen mooie dingen van de natuur. En gelukkig komen alle blogdames uit een van die streken zodat we daar allemaal van kunnen meegenieten.

    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sjonge als die je uitzicht is iedere dag...nou dat is genieten! Prachtig hoor!
    fijne dag, lieve groet Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een uitzicht...echt geweldig en dan ook nog zo'n mooie kleur! Dat is dubbel genieten!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Moooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!!

    Claudia........hele fijne vrolijke week.......liefs Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als ik het goed begrijp kozen jullie voor het vieze huis met schitterend uitzicht. Dat zou ik ook doen. Prachtige beelden in ruil voor een flinke schrobbeurt. Geniet ervan! Groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zier dat er prachtig uit, kan begrijpen dat je daar van geniet.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O Claudia, mijn handen zouden de hele dag door jeuken. Alleen maar kijken en niet aan mogen komen, je zou toch zo iedere dag willen gaan plukken. Wel lekker, zoveel verse bloemen in je achtertuin :o)
    Groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig, dit zijn toch oer-Hollandse plaatjes. Ik kom ook uit een bollenstreek en heb er vroeger heel wat weggepeld.
    Fijne week.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig zeg!!! Hier in Limburg kunnen we nu genieten van de asperge-velden, maar daar is niet zo veel bijzonders aan te zien. Wel erg lekker natuurlijk maar ik zie toch liever de tulpen!
    Groeten, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Claudia,

    Wat fijn om zo'n mooi uitzicht te hebben!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dit in je achtertuin, GEWELDIG MOOI!!!!!!!
    Fijne week gewenst, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. En ik dacht dat ze alleen in Noord Holland waren....groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig al die roze tulpen !!
    Wat heeft Nederland toch mooie plekjes.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig uitzicht,
    Lekker van genieten.
    Fijne dag Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  23. PRACHTIG!!!

    Afgelopen week verbaasde ik mij ook over een bollenveld..een regenboog aan kleurtjes. Nog nooit eerder op die plek gezien..maar een lust voor het oog!

    Geniet ervan!!

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen