Pagina's

Tip

Met een klik op de foto wordt deze vergroot, met 2x klik zelfs bijna paginagroot!

woensdag 23 mei 2012

Gratis Therapie

Zo lang geen post geplaatst op deze blog en als ik er dan eentje plaats is het weer gelijk raak. Ik ben geraakt door de reacties. Reacties die me ook aan het denken gezet hebben. Pas op jezelf meis, ja inderdaad dat ben ik weer compleet vergeten. Ik heb geen therapeut meer nodig, ik heb jullie. Ik neem een stapje terug, probeer weer meer te genieten van het nu. Over mijn winkeltje denk ik achteraf, dat heb ik maar mooi gedaan. Maar heb ik er ook van genoten? Uiteraard soms wel maar het merendeel was ik gewoon keihard aan het werk, aan ’t overleven en dat wil ik nu niet weer bij mijn nieuwe uitdaging: Styling. Nu wil ik eigenlijk niemand bij naam noemen, want alle reacties hebben me geraakt, toch een uitzondering. Tanja heeft de vinger precies op de zere plek gelegd: mijn informatiehonger. Alles willen weten. Er zijn veel, misschien wel te veel stylisten aan het werk op het moment. Door deze concurrentiestrijd is het heel erg lastig om daar informatie weg te halen. Ik wil graag goed worden op mijn vakgebied, dat ben ik als boekhoudster en dat wil ik ook worden als styliste. De dochter van een vriendin is ook bezig met een stylistenopleiding. Zij wil graag de modekant op maar de opleiding is allround. Afgelopen maandag vroeg zij mij met welke programma’s ik werk. En ik? Ik wilde het niet vertellen. Alle moeite die ik gedaan heb om mijn info te verzamelen wilde ik gewoon niet weggeven. Dit zette me aan ’t denken. Ik had het namelijk ook bij de door mij gevoerde merken in mijn winkeltje. Destijds onbekende merken in Nederland en nu overal verkrijgbaar, het komt toch wel uit. En de volgende keer als ik haar zie? Dan vertel ik het haar gewoon! Want wat was ik daar zelf blij mee geweest. Dingen doen die je leuk vind in het leven, daar draait het toch om? Vandaag doe ik het gewoon: leuke dingen doen!!!

10 opmerkingen:

  1. volg je hart en alles valt op z'n plaats. lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waar blogland goed in is :)! Maar jij ook...openstaan voor reacties van anderen en kijken wat je er mee kan! Blijkbaar vond je het zelf ook al wat té...vanaf nu dus vooral lekker werken én lekker genieten!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het makkelijkst is als je ergens geen moeite voor hoeft te doen en je je info via via opvraagt zoals je vriendin. Wordt ze daarmee uniek? Ik denk het niet. Wat goed dat je de moed had om het niet te vertellen en haar zodoende de kans te geven het zelf te ontdekken. Zelf te kijken wat bij haar past en haar haar eigen manier te laten zoeken.
    Wat mooi dat je door je eigen gepluis, gezoek en geploeter zo mocht ontdekken wat bij jou past. Het maakt je tot wie je bent: een prachtige mooie vrouw, uniek in alles!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. p.s. Ik stuur je de rekening van dit consult wel toe.... Hahahahaha!

      Verwijderen
  4. Ik kon dat opschrijven omdat ik het ook zo herken Claudia, die honger naar informatie, en met hart en ziel ergens voor gaan.
    Dat is niet verkeerd maar het is goed als een ander je even ergens op wijst, een richting of een kant of een rem voor je is.

    En je kennis deel die maar, ergens op een dag krijg jij het ook weer terug op een andere manier. Kennis moet je delen, ook al voelt het alsof jij alleen het wiel kan uitvinden en die ander voor je gevoel even achterover leunt.
    Dat herken ik ook wel een beetje met mijn tips en trucs. Allemaal zelf uitgevonden maar toch deel ik het. De mailtjes die regelmatig krijg met een kreet om hulp die beantwoord ik ook omdat ik weet dat een mens niet alles kan weten en dat sommige weer iets meer of anders weten.

    Volg je hart en je gevoel meis, dan komt het gewoon helemaal goed met jou!

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé verkeerde knopje, misschien val ik nu in herhaling, sorry....

    Maar wat ik dus zei, is dat er veel stylisten zijn, en doordat ik hobbymatig veel interesse heb snuffel ik veel rond.
    En er is echt veel verschil, en dat is waarschijnlijk omdat zij alles zelf zoeken hoe het moet, en daardoor uniek worden in wat ze doen.

    liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dicht bij jezelf blijven lieverd dat is het allerbelangrijkste,.....hoort wie het zegtttt......knuffel van mij....xxx...zei zij die in therapie zit.....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Claudia,
    Je moet gewoon nog de juiste middenweg vinden tussen dingen doen die je leuk vindt en dingen doen die je leuk vindt... Enerzijds in je vrije tijd en anderzijds professioneel... Als je eenmaal de balans gevonden hebt zal het goed gaan. Maar vindt die eerst maar eens. Dat lijkt met nog de grootste uitdaging.
    Succes en niet te hard rennen, dan ren je jezelf voorbij hoor..
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dingen doen die je leuk vindt is inderdaad héél belangrijk. Ook in balans blijven tussen álle leuke dingen, want soms zijn er gewoon te weinig uren in een dag.

    Die informatiehonger herken ik wel... welliswaar op een ander vlak... maar nieuwsgierig naar iets, of gewoon iets willen weten hoe het in elkaar zit, of waar je moet beginnen... Maar het is ook ontzettend leuk als je iets vind waar je lang naar op zoek bent.

    Prachtige foto's zeg!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi dat je door de reacties even de goede richtig op werd geduwd. Soms is het goed om even wat afstand te nemen van alles wat je doet. In een soort helikopterview boven je leven hangen. Geniet even van het rustmoment, en het gaat vast goed komen....lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen