Pagina's

Tip

Met een klik op de foto wordt deze vergroot, met 2x klik zelfs bijna paginagroot!

maandag 25 oktober 2010

Dochters



Laat ik bij het begin beginnen.

Mijn oma had twee dochters, mijn moeder en mijn tante. Mijn moeder heeft zelf drie dochters gekregen maar ook mijn tante kreeg drie dochters. Als oudste van het stel heb ik twee dochters gekregen. Als derde kleinkind werd er wederom een meisje geboren. Inmiddels zijn er in de totale familie ook twee jongentjes geboren. De betovering is nu verbroken maar dat wist ik destijds nog niet.

Tijdens mijn eerste zwangerschap kreeg ik van mijn oma een luiertruitje met een heel schattig kraagje. Bij het geven van dit cadeau sprak mijn oma haar wens uit dat er nu toch maar eens een jongentje geboren moest worden en dan een truitje met een kanten kraagje geven, de link begreep ik niet helemaal. Een dochter werd geboren en ze heeft het truitje gedragen. Tijdens de geboorte van mijn tweede werden de babykleertjes alvast opgewarmd op een kruik. Een tweede dochter werd geboren. De kraamhulp moest opnieuw een truitje verwarmen want uiteraard kreeg ook zij het bewuste truitje met het schattige kraagje aan.

Aan het shoppen met mijn zussen liep ik tegen deze lijstjes aan, die wilde ik hebben! Ik wist gelijk wat ik hier mee wilde. Een compositie was snel gemaakt en nu kan ik iedere dag genieten van de mooiste pakjes van mijn meiden.

30 opmerkingen:

  1. Geweldig zijn die lijsten, maar wat er bij jou in zit is nog veel mooier en dierbaarder, perfecte combi!

    Groetjes,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beeldschoon je lijstjes anders kan ik niet zeggen.
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi zijn ze Claudia, die memorielijsten. Zo mooi om al die dierbare herinneringen in te bewaren.
    Fijne week en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend leuk!
    Zo mooi om iets dierbaars zo te kunnen bewaren en te kunnen laten zien.


    Groetjes, Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat prachtig om dit zo in te lijsten. Supermooie herinneringen Claudia.
    Fijne week,
    Liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee Claudia om je mooiste hebbedingetjes te koesteren....mooie lijsten trouwens..
    fijne dag nog...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooie, leuke dingen moet je gewoon koesteren! lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk omdat zo in die lijstjes te doen.
    Heel erg leuk.
    Liefs Katja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lijstjes met een verhaal erin..
    Heel mooi.
    Groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk!! Iedere keer weer even terug in de tijd...denkend aan die heerlijk geurende babietjes!
    lieve groet, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig om dit zo in te lijsten...een mooie herinnering aan de tijd dat ze nog zo klein waren!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, wat snoezig!! Wat een prachtig idee, die lijstjes met die kleine kleertjes en het geboortekaartje erin... Ik heb van mijn kinderen ook de eerste kleertjes bewaard... lijkt me heel leuk om zoiets te maken...

    Misschien eens ongemerkt naar lijstjes met "ruimte" op zoek gaan. Als ik er bewust naar zoek kan ik het nooit vinden... hahaha typisch hè!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ahh wat leuk!
    heel schattig
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi Claudia,

    Ik had je vorige post gemist en was echt aan het zoeken en uiteindelijk Bo butiek gegoogled en gevonden.. Ik snap je naamsverandering goed hoor :-) Wat een leuke lijsten en met zoveel waardevols erin, Gaaf!

    Liefs en een fijne week,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is allemaal al gezegd en ik sluit me er helemaal bij aan.
    Je kan wel eens ergens tegenaan lopen en je weet meteen wat je ermee gaat doen. Naar zoeken lukt niet, maar tegenaan lopen is des te leuker.

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een lieflijke, dierbare babykleertjes. En zo schattig in deze lijstjes.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Om te koesteren zo mooi....en wat bijzonder voor de meiden later....
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijke herinnering lieverd.....koester het en hou het vast....dikke knuffels Ria..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuk idee!
    Bij ons is het ook een meiden familie, mijn moeder kreeg 2 meiden, ik kreeg 2 meiden en mijn zus ook 2 meiden en net toen ze het kamertje verkocht had bleek ze zwanger van (hoera) eindelijk een jongen.
    Heerlijk toch al die meiden.
    Liefs Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Claudia.
    Wat een leuk idee. Ik heb ook nog de hele babyuitzet van mijn moeder gekregen. Luierhemdjes, navelbandjes, lakentjes met geborduurde randjes enz.
    Maar het idee om zo'n truitje in te lijsten vind ik erg leuk. Ik moet volgens mij binnenkort de zolder eens weer op.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat schattig!!!
    Leuk hè...om ze zo te bewaren.
    Ik heb de eerste jurkjes van mijn meiden ook in een lijst.

    fijne avond...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een leuk verhaal! Ik heb nog een geel badjasje met eendje met mijn naam erop, helaas niet erg decoratief maar wel erg leuk om nog te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuk idee ! Wonderlijk zoveel dames in de familie :-)
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een ontzettend leuk. lief en origineel idee. Ik zal het onthouden. Ik heb 1 zoon waarvan ik al veel kleding heb verkocht, maar zijn eerste pakjes zal ik nooit wegdoen.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Een heel mooi iets, om te koesteren.....

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ZO BLIJFT EEN MOOIE herinnering, MOOI BEWAARD!!

    LIEVE GOET,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Nee hoor niet ver uit de buurt, op het WWW ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wat schattig om de kleertjes zo in te lijsten ,toen mn zoon klein was heb ik ook een mooi pakje ingelijst
    Ik ga je ook volgen hoor ,ik zag je op mn blog en dacht dat je een andere Claudia was ,kzie nu pas dat je iemand anders bent ...grappig 1
    Fijn Weekend
    Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen