Pagina's

Tip

Met een klik op de foto wordt deze vergroot, met 2x klik zelfs bijna paginagroot!

zondag 26 augustus 2012

Wat is nu belangrijk....



Veel plezier gehad op een feestje vorige week zaterdag. Mijn zwager werd 40 en dit werd met een bbq groots gevierd. Onverwachts hoge temperaturen, daar had mijn zus bij het uitkiezen van een mooie jurk niet op gerekend. Maar wat niemand ooit voor mogelijk had gehouden....zij heeft een jurk van mij aangedaan! Zelf was ik gekleed in mijn mooie Addy van de Krommenacker bij Steps. Voor het eerst sinds zo'n 20 jaar pas ik een confectiejurk, en wat voor een! Het neefje van mijn zwager was ook op het feest. Ademloos zei hij dat die mevrouw, ik dus, wel op een prinses leek. Zo'n compliment zal ik de rest van mijn leven niet meer krijgen.

De avond vorderde en ik raakte in gesprek met een bijzondere man. Sommige gesprekken hebben nu eenmaal iets, zijn passie voor het leven raakte mij. Toen wij naar huis gingen stond er een scootmobiel op de oprit van het huis. Bij een scootmobiel denk je al snel aan een minder valide persoon maar de buren van mijn zus zijn altijd in voor bijzondere vervoermiddelen, niets vreemd dus. De volgende dag evalueerde ik met zus het feest. Zij was zo dankbaar dat een van hun kennissen er nog bij had kunnen zijn (speciaal op zijn scootmobiel was het hem gelukt om langs te komen)....iemand die niet lang meer te leven had.....iemand die met een speciale passie over dit leven sprak....

Zo gewoon, zo bijzonder, een moment om weer even stil te staan bij het leven waarvan ik hoop dit nog lang te mogen meemaken maar dat helaas niet voor iedereen is weggelegd...


17 opmerkingen:

  1. Mooi he Claudia, die momenten en zo'n speciaal gesprek, dat het zo blijft hangen. Het mooiste vind ik dat je op dat moment onbevangen zonder iets te weten een mooi gesprek hebt gehad. Hou vast meis dat gevoel, want soms komt het op je pad als teken.

    En die prinses, die heb ik al gezien ergens in Haarlem, want weet je die jurk maakt niet de prinses maar het meisje in de jurk! Gewoon een mooi mens van binnen en van buiten.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooi ontroerend blog ,ik ben er stil van !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een bijzondere ontmoeting...mooi geschreven.....en ja dat zet je wel aan het denken ...niet dan ???...pluk de dag meis.....liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtig mens om nooit te vergeten dus...
    Wat jammer dat uitgerekend dit soort mensen dan zo ziek blijken te zijn.
    Wat een fijne avond om aan terug te denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het leven is inderdaad niet voor iedereen even gemakkelijk. Daarom probeer ik zoveel mogelijk te genieten van de dagen dat ik me goed voel. Het geluk zit 'm voor mij in de kleine dingen...
    Liefs en tot gauw

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moest je niet even slikken,jeetje wat een dappere meneer,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een ontroerende post lieve Claudia, op dit soort momenten besef je maar des te meer hoe waardevol het leven is.
    Een bijzonder moment....om nooit te vergeten.

    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een bijzonder feestje, jij in je prinsessenjurk en de zieke meneer met z'n passie voor het leven.. Zo kan een 'gewone' verjaardag heel bijzonder worden.
    Lieve groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een bijzonder verhaal, ik krijg er kippenvel! En wat bijzonder ook dat hij je zo met zijn woorden wist te raken, terwijl zijn einde nabij lijkt te zijn...

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi...zulke gesprekken zijn meer waard dan wat dan ook in het leven!!


    liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat n mooi geschreven stukje ....
    x Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit is waar het in het leven allemaal om draait, ik weet het ook zo goed want ik ben ook bezig aan mijn 'tweede' kans in het leven na genezen te zijn van kanker maar.........als ik jouw mooie post lees dan voel ik toch even weer : het meest belangrijkste is bewust genieten van elke dag die je gegeven is!
    Heel veel liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi verhaal, ik had afgelopen zaterdag ook een mooi gesprek, het gaf me een goed gevoel en vulde mijn leven. Mooie foto's ook! groet Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi dat je zo onbevangen naar die bijzondere man kon luisteren. Wat een bijzonder blog,zo zie je maar weer leef je leven en geniet van het kleine. kippenvel moment.... Hoop dat ik die prinses in Lille ontmoet. Moet lukken want tussen die honderde mensen straal jij vast. liefs van mij....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Inderdaad wat is nu belangrijk... een hele bijzondere avond...

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat doet je weer even met je beide benen op de grond staan. Wat moedig van die man dat hij niet opgeeft, maar tot het einde blijft leven. En wat een zege dat je in een prachtige jurk verscheen en daar dan ook nog een oprecht compliment op kreeg.
    Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen