Pagina's

Tip

Met een klik op de foto wordt deze vergroot, met 2x klik zelfs bijna paginagroot!

vrijdag 5 augustus 2011

De wonderlijke blogwereld.



Mijn familie maakt er soms wel een grapjes over, grapjes over mijn hobby: bloggen. Ik ben iemand die dan ergens helemaal voor kan gaan, dompel er me helemaal in onder. Nooit gedacht dat de virtuele wereld mij zo bezig houden. Inspiratie voor een nieuwe post, het bekijken van post van anderen maar ook de reacties, zowel het geven als ontvangen. Die reacties het blijft toch iets raars. Zo bijzonder dat vreemden de tijd nemen om een reactie bij je achter te laten. Soms merk je uit ontvangen reacties dat iets anders is overgekomen dan je bedoeld hebt. Ontvangen reacties van blogsters met een sfeer waar je dan zelf minder mee hebt maar ook het tegenovergestelde. Soms kom ik een mooi blog tegen waar ik mezelf dan helemaal ik kan vinden maar de eigenaar vind mijn blog dan helemaal niets. Nooit eens een berichtje terug terwijl mijn gevoel dan zo veel overeenkomsten ziet, maar dat houd mij gelukkig niet tegen. Reacties met de vraag: “Laat je ook eens een reactie bij mij achter?” Wie vraagt wordt overgeslagen maar toch neem ik er dan een kijkje. Vreemden zeg ik maar eigenlijk voelt het helemaal niet als vreemden, terwijl ik alleen Bep van Natuurlijk Groen en Doen, tijdens een fair, Sonja van Country at Home, in haar winkel en Ilse van Tuttemerull in het echt ontmoet heb. Ilse die zoveel meegemaakt heeft dat ik bij haar mijn hart durfde uit te storten, die ik zomaar geheimen toevertrouwde, terwijl ik dat toch heel erg lastig vind. Sommigen voelen echt als vriendinnen zoals Ingrid van Home & Lifestyle die altijd een persoonlijke reactie achterlaat op mijn posten. Posten met foto’s waar ik echt helemaal in katzwijn voor val. De meesten van jullie weten wel wie dat zijn. Soms kom ik gewoon een keertje extra langs, voel me bijna een stalker. Wees niet bevreesd, ik zal jullie verder niet lastig vallen.

Soms speelt er wel eens de gedachte door mijn hoofd om iets leuks te organiseren om de vele blogdames in real life te ontmoeten maar daar heb ik ook al bij Ilse veel nare dingen over gelezen. Toch maar niet dus want dan wordt het wel allemaal echt en geen mooie droomwereld meer. Ik droom graag verder.

Tijdens onze afgelopen vakantie merkte ik toch wel dan ik gewoon verslaafd ben geraakt aan het bloggen, maar niet alleen het bloggen, de hele social media. Weinig bereik gehad op de boot en als er dan ergens wel bereik was had mijn familie het nakijken. Blogspot.com maar ook Hyves, Facebook en Twitter werden naarstig afgespeurd naar de laatste nieuwtjes. En als ik dan ook nog blogdames op andere social media tegenkom lijkt het wel of ik helemaal bij ben.

Lieve meiden (ja heren hebben op de een of andere manier deze verslaving niet) dank jullie wel dat jullie er zijn. Jullie voegen iets toen in mijn leven.

42 opmerkingen:

  1. Mooi gesproken Claudia!!
    Ik herken het wel, die verslaving en ook de gezelligheid van reacties krijgen. Kwam laatst een blogbekende tegen bij de Kringloop...we hadden meteen een leuk gesprek. En afgelopen week werd ik aangesproken of ik 'Sjonke' was....grappig.
    Fijn dat jij hele speciale blogvrienden hebt die je diepste zielenroerselen kunt toevertrouwen!!
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laatste zin klopt niet.....moet nog een keer 'je' tussen......Daar baal ik van, dat je de tekst niet kunt corrigeren en dat kan bij Hyves dan weer wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou Claudia.....ik kan je vertellen...ik word op dit moment gedragen door jullie allemaal....het troost mij helpt mij...gewoon lekker blogs lezen.....juist nu......wie had dat gedacht !....dat je zoveel steun en troost kunt halen uit bloggen.......en met onze winkel heb ik al meerdere meiden live mogen ontmoeten en dat is leuk !!...dus ik ben het helemaal met je eens hoor!!..het is gewoon leuk en verslavend dat ook !! hihihi!!....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik herken er ook heel veel in. Ik neem bijv een aantal weken een time-out. Maar zodra ik me weer goed voel en het vakantie is (dan heb ik toch tijd zat) kan ik het alweer niet laten. Ik word er gewoon naartoe getrokken. En natuurlijk spreekt de ene blog je iets meer aan dan de andere. Dat kan zijn door foto's, interieur of geweldige verhalen. Maar ik vind het eigenlijk overal wel leuk omdat ze gewoon zichzelf zijn.
    Persoonlijk ken ik ook bijna niemand en ben ook altijd wel nieuwsgierig hoe iemand in het echt zou zijn. Maar dan verpest je misschien het leuke blogcontact wel.
    Voorlopig doen we het maar virtueel.

    liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe herkenbaar, het is een leuk en gezellig wereldje. Ik kan ook niet zonder hoor:)En volg jou graag! Binnenkort hebben we met een aantal iets afgesproken en ik ben ook erg benieuwd hoe dat is, je gaat het vast lezen. Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Claudia,
    Dit is een stukje van herkenning.
    Ik heb 1 blogdame ontmoet en dit was super gezellig maar toch hou ik het liever bij mijn eigen voorstelling net als jij,
    Ik heb een tijd bij iedereen gereageerd maar merk dat dat nu niet meer kan nu er zoveel mensen zijn die mij volgen verlies ik ze wel eens uit het oog.
    Vooral wanneer ze precies plaatsen op mijn werkdagen kan het soms voorkomen dat ik ze een hele tijd niet beantwoordt en soms voel ik me daar dan ook wel schuldig over.
    Raar hé dat het zo'n gevoel van ik ken jou geeft.
    Ik moet zeggen dat ik nog nooit een minder leuke reactie heb ontvangen en daar ben ik heel blij mee omdat het je toch raakt wanneer dit soms voorkomt.
    Ik kan het bloggen niet meer missen ik vind het super!!
    Ik hoop nog heel lang van alle leuke spannende en mooie sites te kunnen genieten en dat het zo blijft dat ieder het op zijn manier invult en dat dat ook door een ieder wordt geaccepteerd dat is nou ook juist de kracht van het bloggen je mag het allemaal lekker zelf invullen.
    Ik kom snel weer aanwapperen hoor alhoewel de komkommertijd bij mij nog wel wat aanwezig is.
    Lieve groetjes
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog niet zo lang bekend met blogland;-)
    Toch herken ik wel al wat jij schrijft.
    Ben eind juni begonnen met mijn blog, spannend.....
    Maar wat een leuke, hartelijke, enthousiaste wereld !
    En wat geniet ik van alle andere blogs.....
    Die allerlei onderwerpen en beelden brengen op hun persoonlijke wijze.
    Een verrijking ik geniet ervan.....

    Tot blogziens;-)

    Hartelijke groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja Claudia, wat kan ik anders schrijven dan dat ik het allemaal zo herken. Ik zou in de vakantie ook minder bloggen maar (gelukkig) voor het bloggen werkte het weer mee. Ik kan ook niet anders zeggen dat het verslavend is, dat het een heerlijke wereld is. Ik kan je alleen maar zeggen dat ik een blogdame in het echt heb leren kennen en dat dat contact net zo bijzonder is als hier.

    Er zijn zoveel mooie mensen hier in blogwereld en wat het is waarom het is? Ik kan er niet mijn vinger opleggen misschien juist omdat we niets van elkaar moeten.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alles is al gezgd dus van mij alleen nog maar een dikke *SMAK*. En dan te bedenken dat we elkaar vorig jaar op de fair van Ilse net zijn misgelopen, da's dan wel weer jammer. Maar je hebt gelijk, de virtuele contacjes zijn er niet minder om, dus tot het volgende momentje maar weer, want de frequentie zou ons irl niet lukken alleen al door de afstand en dat maakt het ook zo bijzonder de wereld is lang zo groot niet achter mijn PC. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Claudia,

    Je hebt het voor elkaar hoor hihi...zit hier met tranen in de ogen na het lezen van je post! Maar je woorden kunnen de mijne zijn...ik ervaar het bloggen net als jij als een hele positieve en bijzondere wereld, met bijzondere mensen die allemaal een passie hebben...het delen van huis, tuin, reizen en het leven. Zelf deel ik vooral huis, tuin en reizen en hou ik de meer persoonlijke zaken voor mijzelf, maar dat is voor iedereen een eigen keus. Buiten mijn gezin om zijn er overigens maar drie vriendinnen die van mijn blog weten, ik blog dus behoorlijk anoniem.

    Op Ibiza ging ik 's middags vaak even met onze laptop in de hal van het hotel zitten (alleen daar hadden we ontvangst)...lekker koel en even bijlezen, hoezo verslaafd! In deze vakantieweken reageer ik overigens wel zoals het mij uitkomt, ik vind dat prettig maar merk dat ik het toch vaak niet kan laten om her en der even een reactie achter te laten.

    Net als jij laat ik de virtuele wereld graag virtueel, al moet ik zeggen dat mijn ontmoeting vorig jaar met Madelief heel bijzonder was en ik daar ook nog steeds van nageniet. Maar het kan ook anders uitpakken en dat zou ik zonde vinden!

    Soms vraag ik me wel af of ik over tien of twintig jaar nog blog hihi...weet niet of het me lukt om al die jaren te vullen met foto's en verhalen maar goed, dat zien we dan wel weer! Dat door deze virtuele wereld onze blogvriendschap is ontstaan, maakt het bestaan ervan alleen al bijzonder waardevol!!

    Veel liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel herkenbaar allemaal!

    Ik heb al zoveel leuke dingen meegemaakt in het blogwereldje, ik zou het niet meer kunnen missen.De dames en ook heren, zijn altijd zo geweldig lief en behulpzaam voor elkaar!

    En het zorgt voor creativiteit alom!!!

    En ja, bij iedereen reageren lukt mij ook niet. In het begin voelde ik me schuldig daarover. Maar nu reageer ik wanneer ik tijd heb,en er iets staat wat mij aanspreekt!!Soms wat meer en soms wat minder!

    Fijn weekend.

    Lieve groetjes van Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Meis,helaas zijn wij nu wat minder actief in blogland eerst door de zomerstop en, nu door omstandigheden maar,wat is blogwereld toch een mooie bijzondere wereld,ik ben blij dat ik toch w enige tijd geleden de stap heb gezet om door te gaan met bloggen.Dikke kus Inka

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi meis,zo herkenbaar
    We hebben allemaal onze ups en downs
    Het is fijn wat contacten buiten de deur te hebben,iets wat je net een beetje mist
    Zo ben ik ook gaan bloggen,ben wel iemand die het niet zo makkelijk neer zet.
    Zeker niet iedere dag.
    Soms niet weet hoe te reageren,ik blijf mijn best doen
    Dan hyves,facebook enz enz
    Een reactie mag niets moet ....maar het is zo leuk/fijn
    Bloggen is voor mij ook een lach en een traan,fijn te lezen dat je niet de enigste bent.

    liefs maria

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hier ben ik nog even!
    Zou je mij willen mailen!!
    de koekebakker! hihiih

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ojee de koekebakker maakt ze bruin! woehahah ik heb jou gemaild!
    toedeloe

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een herkenning,wat een troost dat ik dat niet alleen heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Claudia,
    Het is zeker een mooie en wonderlijke wereld en ik ben heel blij er deel van uit te mogen maken. Hoewel ik door omstandigheden niet zoveel post en reageer als anders, zou ik dit toch voor geen goud willen missen. Ik heb ook al een paar blogdames ontmoet en vond dat ontzettend leuk!
    Ik hoop nog lang deel uit te mogen maken van die wondere wereld,
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het is zeker een heel mooi wereldje hier in blogland .Ik ben ook best wel verslaafd moet ik eerlijk zeggen ,moet ook altijd even kijken en lezen,en natuurlijk reageren.Altijd fijn de vele lieve reactie's ,vooral op momenten dat het even moeilijk is doet dat veel goed.Wel heb ik nu een grens getrokken en ga ik niet verder meer dan mijn email adres geven .Ja een leuke wereld waar ik hopelijk nog lang van mag genieten .
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel herkenbaar wat je hebt geschreven. ik blog nu een jaar, de intentsiteit van het schrijven van de items en het reageren is wel minder als in het begin. (mede door ernstige familieomstandigheden aan het begin van het jaar en 4 weken geleden). Maar de nieuwsgierigheid naar nieuwe reacties blijft altijd in dezelfde mate aanwezig. Begrijp soms niet helemaal hoe op bepaalde niet woonrelateerde items zoveel gereageerd wordt terwijl een item over het interieur veel minder reacties krijgt. Neemt niet weg dat het plezier er nog wel steeds is. Ik ben zelf al een tijdje niet in blogland geweest maar a.s. zondag heb ik weer tijd om een item te maken. Neemt niet weg dat ik graag bij je blijf langskomen.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een herkenbaar verhaal! Ook ik blog met heel veel plezier en ben ook lichtelijk verslaafd ;) Genieten van alle mooie verhalen, prachtige foto's en dat allemaal 'anoniem'; het blijft toch een bijzondere bezigheid, die ik niet graag zou willen missen...

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Claudia, de meeste vrouwen hebben het al geschreven " het is zo herkenbaar wat je geblogd hebt ! " dat ik er eigenlijks niets nieuws meer bij kan zeggen. En dat komt dus ook omdat ik een dagje later je blog pas lees in alle vroegte zodat ik weer bij ben voor vandaag. Helaas hadden wij in de vakantie geen laptop mee of een pc tot onze beschikking. Vandaar dat ik de eerste paar dagen wel zoiets had van....en nu dan?? Maar dat is helemaal weer goed gekomen hoor.
    Fijn weekend !

    Groetjes Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Helemaal mee eens. Bloggen is verslavend,mijn laptop ging kapot in de vakantie en ik werd er helemaal onrustig van. Geen mail, geen Internet, geen blogjes. Balen!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. mooi ! en ik denk dat dit heel herkenbaar is voor de meeste blogdames ;)
    voor mij althans wel !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel herkenbaar jouw verhaal! Ik ben ook redelijk verslaafd geraakt aan het bloggen. Hoewel het nu toch op een erg laag pitje zit bij mij. Ik was begonnen met bloggen als verslag voor het huis wat we gaan bouwen. Ik heb er pas 2 posten over gemaakt terwijl we toch al best ver zijn. Ik lees wel andermans posten en ik laat berichtjes achter maar heb even de puf niet om zelf wat te plaatsen. Maar dat komt ook wel weer. Maar je bent altijd welkom hoor, haha. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Claudia.. wat heb je dat weer mooi omschreven! En toch vond ik het leuk om je in het echt te ontmoeten. Dan ben je gewoon een soort van zenuwachtig hahaha en aan de andere kant heel vertrouwd alsof je elkaar al lange tijd kent. Afgelopen week waren we met vakantie, geen internet/heel beperkt, toch ook wel weer heerlijk. Kon het bloggen wel even missen.. weet je, soms kan je het even niet meer bijhouden allemaal. Hoe graag je ook blogt of gezellig leest bij anderen. Verzadiging van de vele leuke ideetjes hielp er ook niet echt aan mee :))

    Na de vakantie de draad maar weer oppakken!

    Succes he morgen! ;))
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een lieve post......
    En jij voegt in mijn leven zeker een gouden randje toe....je mooie posten, je lieve reacties.......
    Fijn dat je verslaafd bent, net als ik ;0)
    Fijne dag
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Grappig, we leven volgens mij allemaal met dezelfde verslaving en we vinden het nog leuk ook. Heerlijk om eens positief over een verslaving te praten. Mij lijkt het wel leuk om eens een blogmeeting te hebben. Ik merk wel dat ik het lastig vind om steeds tijd vrij te maken voor reacties. De dag is vaak al om voor ik er erg in heb.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ook hier een verslaafde.
    Ik zou niet meer zonder kunnen,heerlijk even bloggen.
    Al komt er nu in de vakantie wel minder van.
    En hoe je soms met mensen die je niet kent een band op kunt bouwen.
    Blijf dan ook lekker bloggen en bij iedereen lezen.

    groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hier ook 2 weken weg geweest en ben nu alles aan het bij lezen. Meestal ben ik van de snel vooral foto's kijken zeg maar, wel laat ik dan vaak een berichtje achter. Maar aangezien jij meer tekst in je post heb haha lees ik die van jou toch altijd helemaal. Dus het is maar waar je interesse ligt of inderdaad waar je je iets mee hebt. Leuk om je verhaal zo te lezen ik denk dat veel meiden dat wel herkennen.

    Lieve groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lieve Clau het kan idd ook heel mooi zijn bloggen........

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Het is zekers bijzonder het bloggen,de steun die je krijgt,de gezelligheid,soms lig ik helemaal in een deuk ergens en soms loopt er een traan over mijn wang,ik vind het ook geweldig en ben blij dat ik er een deel van uitmaak,jammer dat het zo soms bij sommige rotter is of dat iets organiseren niet kan,maar toch doen sommige het wel en is het gezellig,in ieder geval mocht je eens in de buurt van Reeuwijk zijn,weet dat je dan altijd welkom bent,fijne week,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik loop wat achter, maar wil hier toch even reageren lieve meid..ook ik ben flink verslaafd, je leeft toch mee als er verdriet of moeiten zijn, ook al weet je het fijne er niet van.Een korte reactie gewoon als blijk van meeleven..een klein gebaar, maar het voelt zo goed!
    Ik heb met een paar blogsters echt contact en moet zeggen dat dat erg leuk is...
    Ik hoop dat het bloggen je nog lang dat geeft wat je nodig hebt, het is je gegund!
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. O en nee, dat kussen is nog niet af ;) Er moet even vanalles nu de vakanties net voorbij zijn... Maar de postzak ligt in het zicht, dus zodra ik tijd heb... Je zult het wel zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. He lieve Claudia,

    Wat een lieve reactie! Dankjewel!

    Wat betreft je allemaal schrijft. Het voelt inderdaad of we elkaar allemaal een beetje kennen. Met de één heb je misschien net iets meer, als met een ander, maar dat is in het dagelijks leven toch ook. Ik kan niet anders zeggen, dat iedereen heel warm en hartelijk is, iets wat mij ook steeds weer verbaasd.
    Wanneer je éénmaal aan het bloggen begint, raak je al snel verslaafd. Toch probeer ik het privé- leven en blogland wat te scheiden. Mijn man heeft een drukke baan en de uurtjes samen wil ik niet teveel laten verstoren door mijn hobby. Ik heb er best veel moeite mee gehad om af en toe wat afstand te nemen van jullie ,want het reageren neemt best veel tijd in beslag. Gezien mijn verleden (qua gezondheid), wil ik mijn leven niet op laten slokken door de virituele wereld...maar het balans vinden, vind ik wel eens lastig hoor, want je word zomaar weer meegezogen als je lekker bezig bent. Maar vakantie is bij mij vakantie...haha, leuk al deze gedeelde meningen.

    Wat geweldig dat jullie een oversteek hebben gemaakt naar Engeland!

    Tot gauw!

    Veel liefs, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Claudia

    Ik sta a.s zaterdag op de nazomerfair van groei en bloei aan de Broekseweg in Strijen,
    dan volgen de herfstmarkt in Strijen ,de jaarmarkt in Oud-Beijerland en de boerendag in Klaaswaal ,dus deze zijn allemaal lekker in de buurt.
    Mocht je in de buurt zijn kom gezellig langs

    groetjes Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Heel herkenbaar, Claudia. Ik denk dat het stiekem voor ons allemaal geldt.

    Een fijne dinsdag! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ha die Claudia,

    Uit het leven gegrepen. Wat heb je dit goed verwoord. Het was een tijdje een echte verslaving. Zo erg dat mijn werk thuis en op school er een tikkeltje onder leden. Ik heb het de laatste 2 maanden een beetje rustig aan gedaan. Maar nu ik weer een zee van tijd heb is het heerlijk om weer even een beetje te lezen en te reageren.
    Ik heb contact met "de meiden uit Haarlem" ook omdat ik de winkel bezoek van Marianne. Ik vind real life erg leuk. Je deelt toch een zelfde ding. Maar daar denkt iedereen anders over.

    Lieve Claudia....je ziet dat je post veel losmaakt en veel leuke reacties geeft. Je bent van harte welkom als je een keer in Haarlem bent. Ik laat je graag alle leuke plekjes zien :)

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Enne....bedankt voor je leuke reacties iedere keer!!!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ja, herkenbaar dit. Ik heb in de vakantie vaak nagedacht over het bloggen. Wat ik wil of juist niet meer wil. Ik ben er nog steeds niet over uit. Maar dat ik een balans moet zien te vinden, is wel duidelijk. Nu nog de vraag hoe...komt tijd, komt raad, zullen we maar hopen.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Oei, mag ik als man hier ook een reactie geven? Want het geldt ook voor mij zo. Ik kan momenteel niet meer zonder.

    BeantwoordenVerwijderen