Pagina's

Tip

Met een klik op de foto wordt deze vergroot, met 2x klik zelfs bijna paginagroot!

maandag 12 juli 2010

Oma ‘s verjaardag



Niet alleen afgelopen weekend is druk verlopen, ook vorige week was ons weekend drukbezet met de verjaardag van mijn oma en de familiedag van mijn man ’s kant. Dit is toch wel een beetje het excuus geweest dat ik zo weinig bij jullie ben langs geweest.

Na het overlijden van mijn vader, inmiddels al weer vijf jaar geleden, had mijn oma geen zin meer om haar verjaardag te vieren. Zij had niet alleen haar enige zoon verloren maar opa was net daarvoor opgenomen op een gesloten afdeling van een verpleegtehuis. Het jaar daarop werd zij echter tachtig en deze dag wilden wij, als haar kleindochters, toch niet zomaar aan haar voorbij laten gaan. Een restaurant uitgekozen waar ze in het verleden ook vaak met mijn vader geweest was. Met een lach en een traan voor het eerst toch weer haar verjaardag gevierd. Het jaar erop naar een restaurant in het dorp waar mijn ouders enkele jaren gewoond hadden, zo was hij er toch weer een beetje bij. Een nieuwe traditie was geboren. Vorig jaar een restaurant pal naast de camping waar ze een heel groot deel van haar leven, ook met mijn ouders en ons als kleine kleinkinderen, had doorgebracht. Dit jaar was de keuze van mijn zus gevallen op een Van der Valk restaurant, net onder de rook van Rotterdam. Helemaal niet mijn keuze. Echter dit was het weekend van de Tour de France en laten de rijders nu net dit restaurant annex hotel hebben uitgekozen om te verblijven. Mijn vader was in het verleden ook een fervent wielrenner en de link naar hem was dan ook deze keer weer gelegd. Vier jaar op rij een mooie verjaardag voor haar en hopelijk weten we ook volgend jaar weer een bijzonder plekje voor haar te vinden.

25 opmerkingen:

  1. Dag Claudia,

    Wat lief om op deze wijze voor je oma, haar verjaardag toch een beetje tot een bijzondere dag te maken. Ja joh, kinderen horen niet voor eerder dood te gaan,en als je de leeftijd hebt van je oma dan is haar gedachten hierover ook wel anders, Immemers zij was aan de beurtop haar leeftijd. Vaak de stille gedachten.

    Wat heb je een prachtig bord gemaakt, ze ziet er ook blij uit, bijzonder hoor hoe jullie gedenken,

    groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi om zo samen haar verjaardag te vieren.
    Met je vader in jullie gedachten.
    En wat een lieve kaart, geniet van elke dag dat je haar nog hebt.

    Liefs Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Claudia,

    Gefeliciteerd met je Oma ! En dat er nog maar vele prachtige jaren bij mogen komen waar je samen met haar en je gezin van kunt genieten.
    Groetjes Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn zo'n traditie! En wat leuk dat bord!
    Ze straalt er gewoon bij!
    Fijn om zo ieder jaar bij elkaar te zijn en de herrinneringen levend te houden!
    Oh ja.. en nog even terugkomend op je vraag in je reactie op 1 van mn posten..het was me een beetje ontgaan om te reageren..
    Ik print of stempel op de stof en soms gebruik ik transferpapier
    Fijne week, groetjes Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je oma en mooi zoals jullie het vieren...telkens in gedachten bij je vader en op een plek waar hij ook iets mee had!

    Ik wens jullie toe dat jullie nog jarenlang van oma en haar verjaardagen mogen genieten!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zal zeker gaan lukken om volgend jaar weer een mooi platsje te vinden. gefeliciteerd met oma, en dat jullie nog vele verjaardagen samen mogen vieren.
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat lief van jullie .... gefeliciteerd met oma...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik ben dol op tradities!!!! geweldig!!!! en wat heb je een gaaf bord gemaakt!!!! Waar heb je dat mee gedaan??? Zo uit het losse handje????Helemaal leuk!!

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met je oma, wat een geweldig idee om het zo samen te vieren.

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Claudia.
    Wat leuk dat jullie samen met je oma haar verjaardag vieren.
    Mijn moeder is 81 en ook haar verjaardag is vorig jaar en dit jaar met een gezamenlijk etentje gevierd.
    Op hun leeftijd vinden ze het zo leuk om de kinderen en kleinkinderen allemaal samen te hebben. En het is heel begrijpelijk dat een dierbare overledene van de familie regelmatig door ieders hoofd gaat.
    Geniet van de momenten met haar.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Proficiat oma, dat u samen met de familie nog maar vaak speciale plekjes mag bezoeken op uw verjaardag.
    Zo lief....
    Groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Claudia, van harte gefeliciteerd met je oma en zijzelf natuurlijk ook alsnog proficiat!
    Wat een enig idee om haar verjaardag op deze manier toch weer te vieren. Het wordt voor haar anders zo'n verdrietige dag.
    En ook fijn voor jou dat jouw vader er op deze manier toch ook weer bij is.
    groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Van harte gefeliciteerd met je oma!!

    In één woord prachtig!! Zo wordt haar verjaardag voor haar een feestdag. Ondanks dat haar zoon er dan niet meer is, is hij er geestelijk toch wel door een mooie link uit het verleden!! Mooi, hoor!! Laat er nog maar heel veel mooie komen!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Claudia,
    Nog van harte gefeliciteerd met je oma. wat enorm prachtig en ontroerend hoe jullie haar verjaardag vieren. Ik hoop dat er nog vele mogen volgen.
    Liefs ester

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jullie zijn geweldige kleindochters!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat prachtig, om zo weer een nieuwe traditie te starten. Zo wordt iets heel moeilijks toch weer iets heel moois!
    En jij nog van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gefeliciteerd met je Oma..........84.........mooi hoor........dat ze er nog is niet dan???....geniet van haar ............elke dag weer..liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Claudia,
    "Vier je feesten en gedenk je geliefden" zou MIJN oma zeggen..
    Van harte gefeliciteerd, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jouw oma is net zo oud als mijn moeder! Lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Happy birthday! :-)

    Greetings from Austria,
    Nora

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Claudia ,
    mooi zoals jullie je oma' verjaardag hebben gevierd en wat fijn dat ze er nog is, mijn oma wordt 83 en ik ben ook erg blij dat ze er nog altijd bij is met alle verjaardagen .

    Fijn weekend alvast , hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat lief dat je oma zo in het zonnetje zet. De manier waarop jullie dit vieren met haar vind ik echt vertederend.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Claudia,

    Mooi gebaar naar je oma om haar verjaardag zo te vieren.

    Koester de momenten die je hebt.
    Ze zijn zeer waardevol.

    liefs Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Proficiat met oma, een mooie traditie..
    Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ach, wat lief! Gefeliciteerd met je oma en ik hoop dat jullie haar nog wat langer in je midden mogen hebben!

    BeantwoordenVerwijderen